مشاور فرمانده سپاه گفت: محمد بابارستمی و سیدعلی حسینی در سال‌های جنگ از فرماندهان نیروهای اعزامی از خراسان بودند که با فرهنگ عاشورایی و حسینی در مقابل دشمنان ایستادند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سردار “فتح الله جعفری” مشاور فرمانده سپاه و مسئول موسسه شهید حسن باقری در مراسم یادواره شهدای شهرداری مشهد که شب گذشته برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای مشهد تجلیل از کسانی است که داوطلبانه از خراسان، ۲۰۰۰ کیلومتر طی کردند و به منطقه جنوب رفتند. در آنجا در مقابل متجاوزین ایستادند و مقاومت کردند.

وی در ادامه با بیان خاطراتی از شهیدان “محمد بابارستمی” و “سیدعلی حسینی” افزود: این دو سردار شهید در سالهای جنگ از فرماندهان نیروهای اعزامی از خراسان بودند که با فرهنگ عاشورایی و حسینی در مقابل دشمنان ایستادند که این فرهنگ اصلیترین فرهنگ سالهای دفاع مقدس بود.

سردار جعفری با اشاره به حوادث چهار ماهه اول جنگ و شکست عملیاتها در آن مقطع زمانی، تصریح کرد: بنی صدر نامهای به حضرت امام نوشت و در آن نامه به عدم توانائی ایران در رویارویی با عراق اشاره کرد، امام در پاسخ به این نامه فرمودند: به خود یاس و نامیدی راه ندهید. همین پیام امام باعث شد که شهیدان حسن باقری و داوودکریمی که در سطح بالای تصمیم گیری اداره جنگ بودند تصمیم گرفتند برای تحقق بخشیدن به فرموده حضرت امام (ره)، جلسهای را در پادگان گلف با حضور مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع بودند تشکیل بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در آن نشست فرماندهان جنگ همچون شهیدان جهان آرا، دقایقی، بقائی، هاشمی و… حضور داشتند. شهید حسن باقری در این جلسه، نحوه پیشروی دشمن و مناطق تصرف شده را گزارش داد و سپس به ارائه راهکار بمنظور کسب پیروزی در مقابل دشمن پرداخت.

مشاور فرمانده سپاه در ادامه تاکید کرد: شهید باقری معتقد بود که توان نظامی ما با توان نظامی دشمن برابر نیست و در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح بعث عراق نمیتوانیم ایستادگی کنیم اما اگر به آموزههای دینی و اعتقادی خود تکیه کنیم و باتوجه به وعدههایی که حضرت حق به ما داده، میتوانیم در مقابل دشمن ایستادگی کرده و او را شکست دهیم. ما باید مردم را آماده کنیم و آنها را آموزش دهیم و وارد صحنه جنگ کنیم که این پیروزی آفرین است.

سردار جعفری در پایان با اشاره به ضرورت ایمان گفت: ایمان مربوط به دیروز و جنگ نبود بلکه برای امروز و فردای ما نیز کاربرد دارد.

منتشرشده در: 1 اسفند 1392دسته بندی ها: اخباربرچسب ها: , ,

مطالب مرتبط