محمد حسین مهدویان کارگردان مستند “آخرین روزهای زمستان” گفت:عکس العمل‌ مردم پس از پخش هر قسمت از مجموعه آنقدر خوب و شیرین بود که خستگی کار را از تن ما می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سال گذشته بود که مستندی با نام “آخرین روزهای زمستان” به کارگردانی محمد حسین مهدویان به روی آنتن شبکه یک رفت. مستندی که موفق به دریافت چهار جایزه از جشنوارههای مختلف شد و استقبال خوب مردم و باورپذیری فیلم نشان داد که دست اندرکاران ساخت مجموعه توانستهاند کار خود را به خوبی انجام دهند.

مستند آخرین روزهای زمستان روایتی درام مستند از زندگی شهید حسن باقری قائممقام فرماندهٔ نیروی زمینی سپاه است که در روزهای نخستین جنگ، وارد جبهههای نبرد شده و در ۹ بهمن ماه سال ۶۱ در فکه به شهادت میرسد.

محمد حسین مهدویان کارگردان جوان فیلم در بابل به دنیا آمده و کارگردانی سینما را در موسسه روایت فتح آغاز کرد. آخرین روزهای زمستان در ژانر جدید به نام داکیودرام یا همان مستند داستانی ساخته شد که مورد استقبال مخاطبان شبکه یک قرار گرفت. مهدویان درباره ساخت فیلم میگوید: اواخر سال ۸۷ آقای والینژاد تهیه کننده مستند پیشنهاد آماده سازی این کار را به من دادند و از همان سال تهیه این فیلم آغاز شد

وی دلیل انتخاب حسن باقری را ویژگی شخصیتی و متمایز و جذاب شهید حسن باقری عنوان کرد و افزود: درباره شهید حسن باقری به عنوان مغز متفکر سپاه تا به امروز کار ویزه انجام نشد بنابراین با آشنایی نسبی که در گذشته و در موسسه روایت فتح داشتم تصمیم به ساخت مستندی در رابطه با زندگی ایشان گرفتم.

مهدویان درباره علاقه شخصی خود به کار ساخت مستند شهید باقری گفت: به دلیل اینکه در حوزه فیلمسازی مشغول به کار هستم احساس کردم زندگینامه شهید باقری موضوع خوبی برای کار کردن است.

وی بیان کرد: ساخت فیلم حدود ۳ سال و ۹ ماه طول کشید و اطلاعات و مدارک لازم را از موسسه شهید حسن باقری که کار تحقیقاتی این شهید را انجام میدهد به دست آوردیم و گروه تحقیقاتی مستند سازی را در این موسسه مستقر کردیم.

کارگردان فیلم آخرین روزهای زمستان از ویژگیهای منحصر به فرد شهید حسن باقری، تامل، تدبیر اعتماد به نفس و به خصوص تعقل دانست.

مهدویان در مجموع کار را راضی کننده خواند و افزود: عکس العملها خوبی را شاهد بودیم. باعث خوشحالی ما بود که خانواده شهید باقری از مجموعه خوششان آمده بود و کار را باور کرده بودند. عکس العملهای مردم پس از پخش هر قسمت از مجموعه آنقدر خوب و شیرین بود که خستگی کار را از تن ما میبرد.

این کارگردان جوان در خصوص انتخاب “آخرین روزهای زمستان” به عنوان نام مجموعه گفت: آخرین روزهای زمستان نوید بهار و شهادت را میدهد، به همین دلیل نام کار آخرین روزهای زمستان انتخاب شد.

منتشرشده در: 8 دی 1392دسته بندی ها: اخباربرچسب ها: ,

مطالب مرتبط