به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، جلد سوم کتاب زندگی‌ شهید حسن باقری به قلم سعید علامیان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

این کتاب که با تخفیف بیست درصدی در غرفه موسسه شهید حسن باقری به مخاطبین و علاقمندان عرضه می‌شود به مقاطع مختلف زندگی این فرمانده هشت سال دفاع مقدس پرداخته شده است.

سعید علامیان پیش از این نیز 2 عنوان کتاب از زندگی‌نامه شهید حسن باقری ملقب به معجزه جنگ را منتشر کرده بود که مورد استقبال مخاطبین و نخبگان قرار گرفته بود.

گفتنی است؛ صبح 9 بهمن ماه 1361 تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران که برای شناسایی ارتفاعات فوقی، به خط مقدم این منطقه رفته بودند، بر اثر اصابت ترکش‌های یک گلوله‌ی خمپاره 120 میلی‌متری که در میان سنگر آنان به زمین خورد، به شهادت رسیدند.

در این حادثه، حسن باقری (مسئول اطلاعات ـ عملیات سپاه و جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه) ، مجید بقایی (فرمانده قرارگاه کربلا)، مؤمنیان (مسئول طرح و عملیات قرارگاه خاتم(ص))، تقی رضوانی (راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ در قرارگاه خاتم(ص))، قلاوند‌ از مسئولین واحد اطلاعات قرارگاه کربلا به شهادت رسیده و مرتضی صفار (مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا) و مسئول اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف نیز مجروح شدند.

منتشرشده در: 19 اردیبهشت 1397دسته بندی ها: اخباربرچسب ها: ,

مطالب مرتبط